1.1.1. Академічне письмо англійською мовою
Структура за темами
-
Метою викладання навчальної дисципліни «Академічне письмо англійською мовою» є формування англомовної комунікативної компетенції як сукупності знань, умінь і навичок, що забезпечують ефективну писемну комунікацію англійською мовою у науково-дослідній діяльності докторів філософії.
Обсяг дисципліни:
6,0 кредити/180 академічних годин, з них: практичних занять 64 години, самостійної роботи 116 годин.
Форми навчання
практичні заняття, самoстійна робота.
Форми контролю
поточний контроль:
- тестування;
- усне або письмове опитування;
- ситуаційне завдання.
підсумковий контроль:
- екзамен.
допуск до підсумкового контролю (екзамену): успішне виконання тестових, ситуативних та письмових завдань, а також позитивна оцінка під час усного опитування.
Викладачі
Тетяна БОТВИН, доктор філософії (PhD) доцент, доцент кафедри українознавства та міжкультурної комунікації
- тестування;
-
•Academic writing is a formal approach to assignments:•Formal structure following academic conventions•Formal tone and use of language•Writing in an academic style is something that can be learnt through guidance and conscientious practice
-
For guidance on the broader range of academic skills that will help you succeed at university, please go to the SLAS webpages http://www.kent.ac.uk/student-learning-advisory-service where you can:
•Book a one-to-one appointment with a SLAS adviser•Attend a range of Online Bitesize Skills Development sessions
-
-
A thesis statement is sentence that tells readers the main points your paper covers and in what order they appear.
It is your entire paper squeezed in 1 sentence at the end of the introduction.
-
Free online thesis statement generators:
• Thesis generator from MPCFaculty http://www.mpcfaculty.net/molly_may/thesis_generator.html
• Thesis creator from JohnMcGarvey http://johnmcgarvey.com/apworld/student/thesiscreator.html
• Thesis builder from TomMarch http://www.tommarch.com/electraguide/thesis.php
-
-
•introduce article writing•discuss features of article writing•revisit previous article writing tasks•share tips and look at how to write a successful article•consider sample plans and extracts•provide full marked examples•link to a revision sheet on article writing
-
Write your article
Ask yourself the following questions to help you plan your answer:
••Who is the audience for the writing?•What is the topic of the article?•Do any of the words in the tasks suggest the tone for your writing (‘good day out’)?•How can you appeal to the audience?•What is a travel magazine?•Can you think of any features of an article?•Can you think of any techniques that you might like to include?
-
-
Scopus is the largest abstract and citation database of peer-reviewed literature. It searches over 25,800 peer-reviewed journals (including over 5,300 open access journals) 10.9 million conference papers as well as trade publications, patents and book series. These cover 240 disciplines including those to do with medicine, science, technology, social science, arts & humanities
-
To find and evaluate the right research, consider the following steps:
- Use multi-disciplinary scholarly databases like Scopus or Web of Science that only include peer-reviewed sources.
- Apply the C-R-A-P Test (Currency, Reliability, Authority, and Purpose) to determine if a source is reliable and relevant.
- Plan your search, select relevant search terms, and construct searches.
- Evaluate the material and information you find, and record and reference the sources you usе
-
Why Evaluate Research?
Evaluating research provides several benefits, including:
- Ensuring Credibility: Confirms the reliability and validity of research findings.
- Identifying Limitations: Highlights potential biases, methodological flaws, or gaps.
- Promoting Accountability: Helps allocate funding and resources to high-quality studies.
- Supporting Decision-Making: Enables stakeholders to make informed decisions based on rigorous evidence.
-
Research evaluation is a systematic process used to assess the quality, relevance, credibility, and overall contribution of a research study. Effective evaluation allows researchers, policymakers, and practitioners to determine the reliability of findings, understand the study’s strengths and limitations, and make informed decisions based on evidence. Research evaluation is crucial across disciplines, ensuring that conclusions drawn from studies are valid, meaningful, and applicable.
Why Evaluate Research?
-
-
-
Шановні здобувачі !
В даному розділі ви матимете змогу оцінити якість вивченого курсу. Для цього необхідно дати відповідь на декілька тестових питань. Вся інформація є конфіденційною і використовується з метою удосконалення освітнього процесу.
Оцінка курсу здійснюється за дванадцятибальною шкалою:
10-12 балів – якість проявляється завжди;
7-9 балів – якість проявляється часто;
4-6 балів – якість проявляється на рівні 50%;
1-3 бали – якість проявляється рідко;
0 балів – якість відсутня.