Курс психології спілкування та переговорів спрямований на формування у курсантів і студентів уявлень про спілкування та навичок професійного спілкування і ведення переговорів.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є психологія спілкування і правила ведення ефективних переговорів.
Метою викладання навчальної дисципліни є формування на основі теоретичних знань про спілкування та закономірності комунікативних процесів навичок спілкування у різних сферах діяльності й ефективного ведення переговорів.
Основні завдання дисципліни: ознайомити студентів і курсантів із поняттями «комунікація», «комунікативна взаємодія», «спілкування», «професійне спілкування», «переговорний процес» та ін.; сформувати у студентів і курсантів уявлення про засоби ефективної діалогічної взаємодії; ознайомити студентів і курсантів із формами ведення переговорів; сформувати у студентів уявлення про засоби налагодження ефективного спілкування; ознайомити студентів із методами вирішення конфліктів у діалогічній взаємодії; сформувати у студентів уявлення про засоби ефективної взаємодії у різних сферах професійної діяльності; сформувати у студентів уміння аналізувати ефективність спілкування, виявляти оптимальні умови ведення переговорів, встановлювати ефективні міжособистісні стосунки в різних ситуаціях спілкування.
У результаті вивчення навчальної дисципліни “Психологія” студенти (курсанти) повинні:
знати: основні поняття психології спілкування та переговорів: спілкування; діалогічна взаємодія; інтеракція; перцепція; комунікація; зворотний зв’язок; емпатія; атракція; вербальне спілкування; невербальне спілкування; комунікативна компетентність; комунікативна толерантність; переговори, ділові стосунки, маніпулятивне спілкування; комунікативна культура; самопрезентація; конфлікт; альтруїзм; егоїзм тощо; особливості професійного спілкування; види, функції, форми, засоби, стилі та стратегії спілкування; правила ведення переговорів.
вміти: використовувати вербальні та невербальні засоби спілкування; застосовувати на практиці методи налагодження ефективного спілкування й активного слухання; конструктивно вести бесіди і переговори; вирішувати комунікативні конфлікти; налагоджувати взаємодію з аудиторією під час публічного виступу, ділової зустрічі та професійної діяльності.
- Викладач: Вдович Світлана Михайлівна