Освітньо-професійна програма «Реабілітаційна психологія» для підготовки магістрів передбачає загальну теоретичну і практичну підготовку в галузі психології та педагогіки вищої школи, яка слугуватиме основою для їхньої подальшої роботи, пов’язаної з викладацькою діяльністю. Вивчення цієї дисципліни формує професійно-педагогічний потенціал майбутніх науково-педагогічних працівників. Особливу увагу приділено методологічним основам педагогіки та психології діяльності у вищих непедагогічних закладах освіти. Це зумовлено тим, що майбутній викладач має добре знати закони розвитку і психіки особистості та колективу, прояви цих законів у людей різних вікових груп. Крім того, викладацька діяльність неможлива без знань індивідуально-психологічних ознак особистості, вмінь здійснювати на цій основі індивідуальний підхід до кожного здобувача освіти.
Глибокі знання психологічних особливостей педагогічного процесу підвищать ефективність передавання знань із конкретної предметної галузі. У програму ввійшли теми, що стосуються як загальнотеоретичних проблем педагогіки і психології (без засвоєння яких не можна сформувати уявлення про навчання у вищій школі), так і питання, безпосередньо пов’язані з організацією освітнього процесу в сучасному ЗВО.
«Психологія та педагогіка вищої школи» як навчальна дисципліна покликана науково обґрунтовувати зміни, що відбуваються у вищій освіті, у тому числі пов’язані з уведенням у дію нового Закону України «Про вищу освіту» (2014), сприяти управлінню розвитком і професійним становленням майбутніх фахівців, забезпечення всебічного, гармонійного розвитку майбутніх фахівців на засадах поєднання професійної підготовки та основ наукової педагогіки.
- Викладач: Руденко Лариса Анатоліївна