1.1.2. Етика та академічна доброчесність в освіті і науці
Структура за темами
-
Метою викладання навчальної дисципліни “Етика та академічна доброчесність в освіті і науці” є ознайомлення здобувачів наукового ступеня із основними принципами професійної етики та академічної доброчесності в закладах вищої освіти; формування у них засад академічної культури й етики; забезпечення їх необхідними знаннями та інструментами, володіння якими є необхідним для дотримання вимог академічної доброчесності.
Обсяг дисципліни:
3,0 кредити/90 академічних годин, з них: лекцій 16 годин, семінарських занять 16 годин, самостійної роботи 58 годин.
Форми навчання
лекції, семінарські заняття, самoстійна робота.
Форми контролю
поточний контроль:
- усне або письмове опитування;
- ситуаційне завдання.
підсумковий контроль:
- екзамен.
допуск до підсумкового контролю (екзамену): успішне виконання, ситуаційних та письмових завдань, а також позитивна оцінка під час усного опитування.
Викладачі
Григорій ВАСЯНОВИЧ, професор кафедри соціальної роботи, управління та суспільних наук, доктор педагогічних наук, професор.
-
З шести модулів курсу ви дізнаєтеся про теоретичні аспекти академічної доброчесності та фактори, які впливають на культуру академічної доброчесності здобувачів вищої освіти; навчитеся застосовувати теоретичні знання на практиці у викладанні та науковому керівництві.
На вас чекають відеолекції, практичні завдання, онлайн-тренажер та матеріали для самостійного опрацювання.
Щоб отримати сертифікат курсу, потрібно успішно виконати тестові завдання після кожного модуля та набрати щонайменше 70% від загальної кількості балів. Свої успіхи відстежуйте у розділі «Прогрес».
-
-
1. Предмет курсу «Етика та академічна доброчесність в освіті і науці».
2. Функції професійної етики.
3. Завдання курсу «Етика академічної доброчесності в освіті і науці».
-
-
1. Специфіка педагогічної діяльності.
2. Моральна свідомість особистості педагога і вченого.
3. Принципи педагогічної моралі.
-
-
1. Моральні відносини особистості педагога як вид суспільних відносин
2. Субординаційні, координаційні відносини та їх моральний зміст
3. Моральні норми ставлення педагога до вихованців як віддзеркалення його доброчесності
-
-
1. Культура спілкування: поняття, ознаки, структура, функції.
2. Діалог як основна форма спілкування і доброчесності.
3. Антикультура в спілкуванні: її «дефектні рівні» та «бар’єри» доброчесності.
-
-
1. Змістове наповнення поняття «академічна доброчесність» у Законі України «Про вищу освіту».
2. Принципи академічної доброчесності.
3. Роль і місце академічної доброчесності в науково-дослідній роботі.
-
-
1. Роль і місце вчинку в моральній діяльності педагога (аспект доброчесності)
2. Мотив і результат доброчесної діяльності особистості в освітній і науковій сфері
3. Нерозривність принципів академічної свободи і морально-правової відповідальності особистості
-
-
1. Основні форми порушення академічної доброчесності в освіті і науці.
2. Поняття плагіату та його різновиди.
3. Нормативно-правові засади боротьби з плагіатом та іншими формами академічної недоброчесності.
-
-
1. Шляхи запобігання та боротьби з академічною недоброчесністю на індивідуальному, інституційному та національному рівнях.
2. Розвиток академічної культури та доброчесності у кожного здобувача.
3. Підвищення рівня академічної грамотності та навичок самостійної роботи.
4. Формування відповідального ставлення до власних досліджень та академічних робіт.
5. Створення умов для розвитку критичного мислення та аналітичних здібностей.
-
-
Шановні здобувачі !
В даному розділі ви матимете змогу оцінити якість вивченого курсу. Для цього необхідно дати відповідь на декілька тестових питань. Вся інформація є конфіденційною і використовується з метою удосконалення освітнього процесу.
Оцінка курсу здійснюється за дванадцятибальною шкалою:
10-12 балів – якість проявляється завжди;
7-9 балів – якість проявляється часто;
4-6 балів – якість проявляється на рівні 50%;
1-3 бали – якість проявляється рідко;
0 балів – якість відсутня.