Структура за темами

  • Загальна інформація про курс

    СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІ


    Освітньо-наукова програма «Управління проєктами» для підготовки докторів філософії з Менеджменту передбачає загальну теоретичну і практичну підготовку в галузі педагогіки вищої школи, яка слугуватиме основою для їхньої подальшої роботи, пов’язаної з викладацькою діяльністю. Вивчення цієї дисципліни формує професійно-педагогічний потенціал майбутнього науково-педагогічного працівника. Особливу увагу приділено методологічним основам педагогічної діяльності у вищих непедагогічних закладах освіти. Це зумовлено тим, що майбутній викладач має добре знати закони розвитку особистості та колективу, прояви цих законів у людей різних вікових груп. Крім того, викладацька діяльність неможлива без знань індивідуально-психологічних ознак особистості, вмінь здійснювати на цій основі індивідуальний підхід до кожного здобувача освіти.

    Глибокі знання особливостей педагогічного процесу підвищать ефективність передавання знань із конкретної предметної галузі. У програму ввійшли теми, що стосуються як загальнотеоретичних проблем педагогіки (без засвоєння яких не можна сформувати уявлення про навчання у вищій школі), так і питання безпосередньо пов’язані з організацією освітнього процесу в сучасному ЗВО.

    «Сучасні освітні технології  у вищій школі» як навчальна дисципліна покликана науково обґрунтовувати зміни, що відбуваються у вищій освіті, у тому числі пов’язані з уведенням у дію нового Закону України «Про вищу освіту» (2014), сприяти управлінню розвитком і професійним становленням майбутніх фахівців, забезпечення всебічного, гармонійного розвитку здобувачів освіти на засадах поєднання професійної підготовки та основ наукової педагогіки.

    Мета курсу – є сприяння активному запровадженню психолого-педагогічних знань в освітній процес сучасного ЗВО, формування комплексу відповідних педагогічних компетентностей, розвивати педагогічне мислення та сприяти виробленню у здобувачів освіти активної професійно-педагогічної позиції.

    Обсяг дисципліни:

    3 кредити/90 академічних годин, з них: лекцій 16 годин, семінарських занять 16 годин, самостійної роботи 58 годин. 

    Форми навчання

    лекції, семінарські заняття, консультації, самoстійна робота 


    Форми контролю

    поточний контроль:

    • тестування;
    • усне опитування,
    • індивідуального завдання (есе).
    • підсумковий контроль
    • іспит.

    до підсумкового контролю  допускаються здобувачі, які відпрацювали не менше 50 % пропусків і мають належний рівень поточної успішності – виконали тести в середовищі «Віртуальний університет» (оцінка «задовільно» та вище).

    Викладач

    Руденко Лариса Анатоліївна, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри практичної психології та педагогіки

  • Силабус дисципліни

  • Тема 1. Предмет та категорії педагогіки вищої школи. Вища школа як педагогічна система. Система вищої освіти в Україні та інших країнах.

  • Тема 2. Загальноорганізаційна структура педагогічних завдань вищої школи. Психолого-педагогічна взаємодія у ЗВО.

  • Тема 3. Психолого-педагогічні засади управління навчальним процесом у вищій школі.

  • Тема 4. Форми і методи організації навчально-професійної діяльності у ЗВО. Академічна лекція в системі професійної підготовки студентів.

  • Тема 5. Загальна характеристика студентського віку. Професійне становлення особистості майбутнього фахівця з вищою освітою.

  • Тема 6. Особливості формування та розвитку студентської групи.

  • Тема 7. Психолого-педагогічні засади освітньої діяльності студентів.

  • Тема 8. Особливості діяльності та педагогічна майстерність викладача ЗВО.

  • Додаткові матеріали для самостійної роботи

  • Підсумковий контроль

  • Оцінювання курсу