Основи графічного дизайну та проектної графіки
Структура за темами
-
ОСНОВИ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ ТА ПРОЕКТНОЇ ГРАФІКИ
Мета курсу – формування у здобувачів освіти системи теоретичних знань законів правил та принципів графічного дизайну та проектної графіки та навиків застосування отриманих знань при роботі з графічними редакторами.
.Обсяг дисципліни
4,5 кредити/135 академічних годин, з них: лекцій 32 години, лабораторних занять 32 години, самостійної роботи 71 годин.
Форми навчання
лекції, практичні заняття, самoстійна робота.
Форми контролю
поточний контроль:
- тестування;
- виконання практичних робіт.
підсумковий контроль:
- диф. залік
До заліку допускаються здобувачі освіти, які мають належний рівень поточних знань, склали усі тестові завдання для самоконтролю у Віртуальному університеті з оцінкою не нижче «3», успішно виконали індивідуальні завдання та відпрацювали пропуски навчальних занять.
Викладачі
Хлевной Олександр Вікторович, к.т.н., викладач кафедри інформаційних технологій та телекомунікаційних систем
Дубневич Мирослава Миронівна, к.т.н., доцент кафедри інформаційних технологій та телекомунікаційних систем
- тестування;
-
Ця тема розкриває поняття графічного дизайну, історію розвитку дизайну, розділи та основні завдання графічного дизайну, а також вказує на відмінності між веб-дизайном і графічним дизайном.
В процесі опрацювання теми буде вивчено найпоширеніші помилки дизайнера-початківця, а також здійснено знайомство із основними графічними пакетами та їх можливостями.
-
У лекції викладено теоретичні основи композиції, розглянуто питання теорії сприйняття, основні положення наукової теорії композиції. Розглянуто поняття сюжетно-композиційного центру Засвоєння теоретичного матеріалу та його відпрацювання на практиці дозволить сформувати вдосконалити практичні навички графічного дизайнера.
-
У цій темі можна дізнатися основні правила розміщення сюжетно-композиційного центру, ознайомитися із правилом золотого перетину, правилом третин, пірамідальною структурою, симетрією.
-
В цій лекції ми розглянемо основи балансу в дизайні і з'ясуємо, чому так важливо його дотримуватись. Візуальний баланс це одна із найочевидніших речей, з якій слід приділяти чимало уваги, щоб покращити свою композицію.
-
В найбільш загальному розумінні форма предмета є його зовнішнім виглядом. Латинське слово forma і означає власне "зовнішність". Але зовнішня організація будь-якого об'єкта грунтується завжди на його особливих, внутрішніх конструктивно-функціональних характеристиках. Тому форма - це зовнішній обрис певного об'єкта, якому властивий особливий внутрішній устрій. Форма є найбільш інформаційною та стійкою ознакою кожного елемента предметного середовища, яке оточує людину.
-
Багато хто вважає, що вибір кольорів для користувальницького інтерфейсу в основному залежить від дизайнерського смаку та відчуття краси. Проте процес вибору кольору складніший, ніж здається, і відіграє надважливу роль у дизайні. Цьому і присвячено нашу лекцію.
-
Певні кольори при комбінації виглядають дуже приємно, а від погляду на інші комбінації стає неприємно. Гармонійні поєднання кольорів (або ж комбінації кольорів) складаються з двох або більше кольорів із чіткими зв’язками у колі. Відомі 6 найбільш поширених кольорових схем, в основі яких лежить 12-секторне колірне коло. Розглянемо їх у цій темі.
-
Розвиток комп'ютерної графіки і цифрових систем друку поставило задачу розробки системи управління кольором, здатної контролювати колірні параметри на всіх стадіях підготовки кольорових видань: від створення до отримання тиражів. Зусиллями фахівців в галузі теоретичної оптики і розробників прикладних оптичних систем запропоновано кілька систем, що дозволяють точно описати колірні параметри. Такі системи називають колірними моделями. В основі всіх моделей лежить колориметричний принцип - опис і колірних, і характеристик яскравості якимось набором числових параметрів, які в ряді випадків називають колірними координатами. У цій темі буде розглянуто найпоширеніші колірні моделі та робота з цими моделями.
-
Типографіка – найсильніший інструмент для вираження посилу в графічному або веб-дизайні. З його допомогою ви можете об'єднати текстову і візуальну складові, що допоможе вам достукатися до адресата. Правильне використання типографіки допоможе уникнути типових помилок, що допускаються дизайнерами при створенні чергового шедевра. Постараємося зрозуміти, що ж ми робимо не так, і як уникнути помилок в майбутньому. Першу лекцію теми присвячено історичному огляду еволюції найпоширеніших систем писемності та шрифтів.
-
За тисячі років існування алфавітів, а особливо за останні півтора століття, накопичилась значна кількість різноманітних шрифтів. Періодично, а останнім часом навіть постійно, виникають спроби їх упорядкувати. Шрифти норовливо опираються таким спробам. Часто один і той самий шрифт за формальними ознаками може належати як мінімум до двох з описаних вище груп. У цій лекції опишемо найпоширеніші у графічному дизайні варіанти класифікації шрифтів. Також розглянемо основні елементи літери.
-
В цьому матеріалі ми розглянемо деякі додаткові параметри шрифтів, за допомогою яких ми зможемо охарактеризувати їх будову. Мова йде про такі параметри, як контраст, динаміка, вага (насиченість), відкритість (апертура), ширина та інші.
-
Розглянуто основні прийоми гармонійного поєднання шрифтів та зображень. Розглянуто прийоми поєднання в одному продукті кількох різних шрифтів. Висвітлено поняття шрифтової пари. Наведено основи теорії шрифтової колористики.
-
Сробуємо з'ясувати, як уникнути помилок композиції, кольористики чи типографіки у графічному дизайні.
-
Фірмовий стиль – це набір колірних, графічних, словесних, типографських, дизайнерських, постійних елементів (констант), що забезпечують візуальну і змістову єдність товарів (послуг) усієї вихідної від фірми інформації, її внутрішнього оформлення.
Основними цілями фірмового стилю можна назвати ідентифікацію виробів і вказівку на зв'язок їх з фірмою, виділення цих товарів з загальної маси аналогічних товарів її конкурентів. Наявність фірмового стилю свідчить про впевненість його власника в позитивному враженні, яке він справляє на споживача.
-
Шановні студенти !
В даному розділі ви матимете змогу оцінити якість вивченого курсу. Для цього необхідно дати відповідь на декілька тестових питань. Вся інформація є конфіденційною і використовується з метою удосконалення освітнього процесу.
Оцінка курсу здійснюється за дванадцятибальною шкалою:
10-12 балів – якість проявляється завжди;
7-9 балів – якість проявляється часто;
4-6 балів – якість проявляється на рівні 50%;
1-3 бали – якість проявляється рідко;
0 балів – якість відсутня.